tisdag 22 oktober 2013

Äntligen Rosa Bandet-garn!

Lite för mycket annat som kommer i vägen, men nu är äntligen årets Rosa Bandet-garn färdigt för auktion!

I år är fibern Corriedale i humbugblandning, alltså lätt blandade naturfärger, som jag sedan färgat rosa med syrafärg från Greener Shades. Samma ull fanns i oktobers ullklubbspaket också.

185 g och 340 meter mjukt, tvåtrådigt garn. Det är lite melerat eftersom ullen skiftar så mycket.


Hur gör man då för att buda hem mjukt, gosigt garn och samtidigt göra en insats för cancerforskningen?

Lägg ditt bud i kommentarsfältet, auktionen avslutas på torsdag den 31 oktober kl 21.00. Du som lagt det vinnande budet gör inbetalningen direkt till cancerfonden och skickar en kopia på inbetalningen till mig via mailen, tillsammans med din adress, så skickar jag garnet.

Cancerfonden har postgiro: 901986-0 och bankgiro: 901-9515

Och ni får naturligtvis gärna lämna ett bidrag till cancerforskningen ändå, även om ni inte vill ha garn. Eller om ni vill ha garn, men inte vinner auktionen. :-)


5 kommentarer:

  1. Testar lite eftersom det varit problem med kommentering.

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag vet vad det är värt ;-) 200 /Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Ann! Ett riktigt fynd, må jag säga! :-) /solängel

      Radera
  3. Betalt. Satte in en liten bonus med. Det är det verkligen värt. /Ann

    SvaraRadera