onsdag 14 mars 2012

Lite kardflor

Min syster skulle stå på en hantverksmässa "hemma" i Åsele och erbjöd sig att ta med lite av mina garner. Jag kände att jag hade lite för lite garn och dessutom för lite tid för att spinna mer, men några kardflor går ju relativt snabbt att veva fram. Särskilt som jag hade en hel del nyfärgad ull hemma.

 Norrsken - gotländsk pälsull.
För att det är så mycket solstormar nu som ger oss vackert sken på himlen under klara nätter.

Snöstorn - vit ull från våra får och lite grå pälsull.
Inspirerad av den tidigare snöstormen... 

 Våraning - vit ull från våra får och grön och grå pälsull.
Med förhoppning om att det kommer att spira grönt även efter denna vinter som bjudit på så mycket snö.

 Vårvintergryning - vit ull från våra får, färgad ull från gotländska pälsfår.
För att himlen bjuder på så vackra färgskiftningar om morgnarna nu och inspirerade till färgningen tidigare.

Äppelblom - vit ull från våra får, färgad gotländsk pälsull.
Med förhoppning om att äppelträden överlevt vintern efter förra vinterns musattacker. De var lite hängiga i somras, men gav frukt, så jag hoppas att de klarat sig.

Den som besöker Åsele-Nappet, och Åsele Vintermarknad, kan leta upp min syster och köpa sig ett vackert kardflor, eller lite garn. Mina stickmarkörer finns också där. Helgen 23-25 mars står hon där. Hon säljer även underbart vackra och välgjorda tennarmband och handstickade vantar. Bland annat. Dessutom delar hon stånd med Danielssons Ko & Co, som säljer korvar och rökta nötstekar från gårdens djur.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Det känns nästan lite motigt att försöka sälja dem, jag vill spinna dem själv!

      Radera