torsdag 18 augusti 2011

Tillbaka igen!

Jag hade tänkt skriva massor i bloggen under sommaren. Flera inlägg i veckan, helst ett om dagen.
Nu blev det inte så, som ni kanske märkt. Flytten tog mer tid (och energi) än vad jag räknat med, dessutom har jag varit ofrivilligt internetlös största delen av tiden. Fick låna ett mobilt bredband några veckor, men det var lite för långsamt för att blogga från. Jag har under sommaren också varit sjukskriven, och borde egentligen kanske jobba på att bli frisk, hur man nu bär sig åt med den saken.
Nåväl, det har hänt en del. Dels har vi ju, som jag skrivit tidigare, flyttat in i huset och trivs alldeles ypperligt! Vi har också hunnit greja lite i trädgården och köpa in en del djur (ja, ett har faktiskt helt sonika flyttat in, en kanin som en av grannarna tyckte skulle ha det bättre hos oss än med deras höns). Nu bor här, förutom tupparna och deras tre hönor, en stilig dalapäls-bagge vid namn Arn, och fyra tackor av varierande storlek, samt en liten mager stackare till bagg-lamm som sällskap till Arn, i väntan på att han ska få träffa tackorna lite mer, hmm, handfast.
Det kommer mer om djuren senare. Nu tänkte jag bara berätta att jag är tillbaka, och bjuda på en liten bild. Det här är utsikten från vårt sovrumsfönster, och så här vackra solnedgångar har det varit ganska många av i sommar.
Det är en ganska härlig känsla att lägga sig för att sova, titta ut genom fönstret, och istället för grannarnas tak titta ut på det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar