fredag 19 augusti 2011

Jag fyllde år i veckan...

...och kom precis på att min blogg ju faktiskt fyllde ett för ett litet tag sedan. Och det måste man ju fira på något sätt. Mer om det längre ner, nu tänkte jag skryta lite över min fina sambo och familj, samt mina goda vänner som med trevligt sällskap och fina presenter lyste upp dagen! :-)

Först ut blir då sambon, som väckte mig med frukost på sängen (nåja, Alma hann faktiskt före med att väcka mig, men efter en liten morgonsnutt sprang hon ner för att hjälpa pappa).

Sedan ritade barnen fina teckningar och kort hela förmiddagen, Martina var en ovanligt snäll storasyster som lånade ut glitterlim till lillasyster och hjälpte henne pyssla. Och Alma slog på stort och ritade massor med huvudfotingar. Hon har övat ett tag, men nu berättade hon verkligen att det var en människa hon ritat. Med ögon, mun, hår och mååånga armar och ben.

När älskade sambon, min fine U, kom hem igen fick jag den här vackra buketten:
Vid den satt ett kort med gratulation och ett litet PS: jag har plats på fortsättningskursen "spinna vidare" i början på september. (För den som glömt så ska jag på ullkurs i helgen, det står om det några inlägg ner.) Får jag nu en ny spinnrock i julklapp, då kniper han garanterat förstaplatsen som årets sambo! ;-)

Under dagen kom några vänner, först ut Almas gudföräldrar, med en efterlängtad silställning och sildukar för att göra saft. Dessutom drygt 1½ hg collie- och salukipäls, att spinna lite garn av. Blir nog av att köpa lite (får-)ull på kursen i helgen, så jag kan blanda upp det lite.

Så några goda vänner jag träffat via sjalbarn, Nina och Ellinor med barn. Fick ett väldigt snyggt armband med sköldpaddspärlor, som jag tyvärr inte fotat. Nina fick faktiskt ta med det hem igen, och göra det lite längre. Jag tycker jag har små fötter och smala handleder, men Nina slår mig på båda. Får komma ihåg att fota det sedan.

Ellinor kom med garn (vad annars?). Ett ljuvligt mjukt lammullsgarn från Rowan, i design av Kaffe Fassett, Colourscape chunky. Det lutar åt att det blir en mössa, eller eventuellt en halsvärmare.
Senare på kvällen kom Stream-familjen med ekologisk hand- och kroppslotion, som doftade väldigt gott. Lite vardagslyx, sådär.

Nå, så till det här att bloggen fyllt år. Jag tänkte fira det med en liten utlottning. Har länge tänkt att jag skulle ha en utlottning på bloggen, men det har inte blivit av. Så, bland dem som kommenterar det här inlägget kommer det att dras en, som får en pärlbroderad, virkad brosch. Kommer ni ihåg sjalblommorna jag gjort tidigare? Äsch, det går inte att länka, jag förstår inte varför. I januari 2011 finns en bild i alla fall, och det finns ännu fler om ni tittar runt lite. En sådan, i färg som vinnaren själv väljer. Självklart behöver man inte ha den som brosch, de funkar alldeles utmärkt att sätta som dekoration på en väska också. Eller kanske som ett halsband?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar