torsdag 17 mars 2011

Kalles lilla gröna - KLAR!

I tisdags kväll blev tröjan klar, den som jag fick beställning på före jul. Stickad i grönt Nepal från Drops och Kauni EA (fast visst har jag sagt det tidigare?). Stickor 8. Stickade uppifrån och ner, mosstickning på oket och ett ribbmönster på kropp och ärmar.

I går var det så dags att hämta tröjan, lite spänt var det att se om den verkligen skulle passa, jag har ju provat lite på U här hemma, men de har ju inte riktigt samma kroppsbyggnad. Men som ni ser passar den riktigt bra! Inger följde också med och vi passade på att fika lite, de fick leka med Alma som de är faddrar till, och så tog vi en promenad till förskolan med hundarna och hämtade Martina.

Jag är sååå glad att jag övertalade Kalle till det gröna garnet han föll för i butiken, trots att han egentligen bestämt sig för en mullvadsbrun enfärgard. Det tror jag förresten Kalle är också, den blev onekligen aningen gladare, och så mycket mer "Kalle".

Äntligen fick jag också livebilder i dagsljus, så här syns färgerna så mycket bättre än inomhus i blixtljus.
Hoppas du blir nöjd med tröjan Kalle! Och att det fortsätter vara kallt ett tag till så du hinner använda den lite innan sommaren ;-)

3 kommentarer:

  1. Supersnygg! Färgerna blev verkligen jättehärliga.

    SvaraRadera
  2. SNYGGT!
    Gillade effekten av att du stickat med två garner så där. Skiftningarna gav väldigt fin effekt, men ändå upplevs tröjan som lugn och helgrön.

    SvaraRadera
  3. Tack! Det känns lite annorlunda nu när jag sitter och stickar på min egen kofta i naturvit alpacka och stickor 4...

    SvaraRadera