lördag 30 oktober 2010

Mössbytet - alla bilder!

Nu har jag fått besked om att mössan kommit fram till sin mottagare i Skåne. Lite för varmt för mössa där ännu, men det kommer väl kallare väder där med. Nöjd verkar hon ha blivit i alla fall och det är ju huvudsaken! :-)

Det blev en alldeles vanlig Åremössa i grönt Milano, 100% ull. Uppiffad med lite blommor i Järbos Naturgarn , 70% ull och 30% soja, jag hade lite restgarn efter att jag stickade en Åremössa till Martina i det. Tyckte det passade så bra ihop färgmässigt.

En liten detaljbild på blommorna, två är virkade med en knapp i mitten, sedan nålfiltade jag fast en liten krumelur av den sista snutten garn.

Och så här söt är modellen hemma, tyvärr har hon bara lite svårt att stå stilla när man ska fota. Och mössan är mååånga nummer för stor, men vad gör det? Lika soligt glad som solskenet ute ändå!

Nu väntar jag med spänning på vad som kommer dimpa ner i postlådan här hemma, jag har ingen aning om vem det är som ska skicka till mig, men det är så roligt att få paket!


1 kommentar: