söndag 24 oktober 2010

4 elefantmössor

Ella önskade sig en elefantmössa. Och ska jag sy en, tja, då kan jag ju lika gärna sy fyra. Särskilt när beställaren är barnvakt under tiden jag syr ;-) Det är så himla mycket enklare att sy utan ett barn i knäet och ett som sticker upp huvudet under min arm, det vill säga ungefär som jag skriver det här inlägget :-)

Poppis blev de, hos alla utom Arvid som varken ville ha mössan på eller vara med på bild. Men de tre tjejerna är ju glada i alla fall. Söta modeller, eller hur?

Tyget är från Stoff och Stil, 100% bomullsjersey som troligen kommer att färgas, bara barnen bestämmer sig för vilken färg de vill ha. Tyvärr får jag nog sy en ny till Alma, hennes blev lite för liten. Det är tur att det finns mycket tyg kvar. Och att hon har en liten kusin som kanske mössan passar på.


3 kommentarer:

  1. Åh!Så snygga och matchande alla blev!
    Det där elefanttyget är ju bara så fint också!

    SvaraRadera
  2. Ja! Visst är vi snygga! Arvid gillar sin massvis! Och jag med!!

    Jag har börjat fundera på att använda tygkrita och bara fylla i ett par av elefanterna? Vad tror du om det!

    SvaraRadera
  3. metamorphosis: Tack! Jo jag diggar elefanterna, även om det är lite för tunt för min sma eg, gillar interlock bättre, den krullar sig inte så mycket ;-)

    Ella: Tygkritor kan nog funka! Jag har tygtuschpennor också om du vill låna!

    SvaraRadera